16.04.2010 09:52
Autoevaulace – sebehodnocení, v našem případě školy. V rámci školních vzdělávacích programů je škola povinna realizovat jednou za určité období zmíněné hodnocení, které je pak podkladem ke zpracování strategického plánu rozvoje školy. Jednou částí sebehodnocení školy je i reakce studentů na chod školy, co se jim líbí či naopak nelíbí. Názor byl zjišťován formou dotazníků ze kterých vyjímáme některé otázky týkající se dění ve škole a hlavně k nim potom nejčetnější odpovědi:
1. Co se ti ve škole nejvíce líbí ? /kladné stránky školy/
– velmi dobrý, vstřícný, trochu volnější přístup většiny učitelů 17
– velmi dobré vybavení učeben 8
– možnost chození na zahradu o velké přestávce, velká přestávka 5
– automaty na jídlo a pití 4
ostatní – dobrá přístupnost, délka přestávek atd. v četnosti 1 až 2
2. Co se ti naopak nelíbí? /záporné stránky školy/
– přechody mezi budovami 9
– chybějící jídelna, automaty na budově „B“ 6
– žádné či málo akcí, výlety atd. 5
– přístup některých učitelů 4
– přezouvání 4
ostatní – malá tělocvična, slabé vybavení, placení školného, hodně hodin od 7.00 hodin, pach na WC na „B“, kouření na zahradě v četnosti 2 až 3
3. Co ti dělalo při přechodu ze základní školy největší potíže?
– obavy z jiného přístupu, nových lidí, odlišných předmětů, nového prostředí 20
ostatní – vstávání, dojíždění, odborné předměty, matematika v četnosti 1 až 2
4. Kdo ti při překonávání těchto potíží nejvíce pomáhal?
– musel jsem si pomoci sám 15
– rodina, kamarádi, učitelé 15
– spolužáci 4
z učitelů jmenováni – 2x Ing.Nový, 1x Mgr.Snížková, 1x Ing.Holomek, 2x třídní učitelka
5. Co ve škole nejvíce postrádáš, co ti chybí?
– jídelna, kantýna 5
– odpočinková místnost /před vyučováním/ 5
– větší tělocvična, venkovní hřiště 5
– volný přístup na internet, WIFI 4
další – lepší vybavení, výlety, volný pohyb o hlavní přestávce – četnost 2 až 3
6. Jaký je tvůj největší školní problém?
– nemám problém 6
– matematika 6
– rozvrh, „O“ hodiny, celý týden od 7 hodin 4
– hygiena na WC /B/ 4
ostatní – vstávání, chození do školy, přezouvání, příprava na školu atd. četnost 1 až 3
7. Jak ti vyhovuje školní rozvrh?
– nevyhovuje „0“ hodina od 7.00 hodin 11
– nevyhovuje 10
– vyhovuje 10
– nevyhovují dlouhé bloky – 3 hodiny 9
– jeden týden máme hodně hodin předmětu, druhý týden jej nemáme vůbec 3
ostatní – časté změny, špatně udělaný rozvrh – četnost 1 až 2
8. Co by jsi doporučil ke zlepšení?
– vybavení učeben, dílen /2/, interieru /2/ 13
– školní výlety, různé pobyty atd. 6
– větší tělocvična , hřiště 6
– upravit rozvrh, zrušit „0“ hodiny 6
ostatní – hygiena na WC /3/, výkonnější počítače /2/, postavit jídelnu nebo zřídit kantýnu /2/, zřízení odpočinkové místnosti, studovny /2/, zřídit žákovskou radu /1/atd..