Jak hodnotí naši žáci své učitele

22.02.2013 12:34

V průběhu týdne byla ve škole realizována dotazníková akce na téma „Interakce učitele a žáka“. Vlastní šetření proběhlo prostřednictvím metodického portálu www.rvp.czprovozovaného pod patronací MŠMT.

Šetření „Interakce učitele a žáků“ zjišťuje charakteristiky vzdělávacího a výchovného působení učitelů na žáky. Za tímto účelem využívá dvě klíčové charakteristiky. První zjišťuje, jak žáci vnímají a popisují (reflektují) vztah učitele k nim, druhá se zaměřuje na způsob vedení žáků učitelem, tj. do jaké míry klade na žáky požadavky, resp. jakou jim poskytuje volnost. Výsledky získané v obou sledovaných charakteristikách jsou důležité pro sebereflexi učitele, pro popis jeho vyučovacího stylu.

Evaluační zpráva jednotlivým vyučujícím ukáže výsledky jejich silné stránky ve stylu práce se žáky i jejich případné rezervy, jak je popisují jejich žáci. Tj. učitel se poměrně podrobně dozví, v kterých oblastech má vytrvat a pokračovat v interakcích se žáky daným způsobem a které oblasti je vhodné rozvíjet a posilovat. Ředitel školy získá informaci, jak žáci/školní třída reflektují konkrétního učitele.

Vlastní dotazníkové akce se zúčastnilo celkem 186 žáků. Předmětem hodnocení žáků byli učitelé (v závorce počet hodnotitelů): Babčanová (12),  Bosáková (5), Drozdová (10), Dědič (13), Head (3), Hladík (3), Holomek (57), Juříčková (18), Morávková (6), Pischelová (13), Slavík (19), Snížková (13), Šimůnková (3), Reichmanová (6), Růžička (2).

Známkou výborně a chvalitebně byli žáky (v jednotlivých směrech) ohodnoceni následující pedagogové:

Chování se
k žákům
Úsměvy a legrace
se žáky
Laskavost a pomoc
při obtížích žáků
Vedení organizace
vyučovací hodiny
Zajímavé vyučování
Spravedlivý přístup
k hodnocení žáků
Babčanová Babčanová Babčanová Babčanová Babčanová Babčanová
Bosáková Bosáková Bosáková Bosáková Bosáková Bosáková
Drozdová Drozdová Drozdová Dědič Dědič Drozdová
Dědič Dědič Dědič Hladík Hladík Dědič
Hladík Hladík Hladík Juříčková Snížková Hladík
Juříčková Juříčková Juříčková Pischelová Růžička Juříčková
Pischelová Snížková Pischelová Snížková  x Pischelová
Snížková Růžička Snížková Růžička  x Snížková
Šimůnková Slavík Šimůnková Holomek  x Šimůnková
Růžička  x Růžička Slavík  x Růžička
 x  x Holomek  x  x Holomek
 x  x Slavík  x  x  x

O svém konkrétním ohodnocení budou učitelé informováni na poradě úseku výchovy a vzdělávání předáním evaluační zprávy. Jako profesionálové výsledky použijí k sebereflexi.

Poznámka pod čarou:

Uvedená autoevaluace je postavena na demokratickém a svobodném chování a vystupování. Pár jedinců však demokracii a svobodu zřejmě jako odpovědnost nechápou, mnohdy je zaměňují za vulgární napadání a osočování. Všem studentům, kteří vzali nabídku vážně a postupovali zodpovědně, tímto moc děkuji.

Ing. Karel Hladík, ZŘ

Vzkazníček pro „pár jedinců“.

Příspěvek byl publikován v rubrice Škola a jeho autorem je admin. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.