02.03.2013 18:50
Učeně: Jako prostředek k vytvoření dobrého motivačního klimatu a vnímání vztahů, prostředek zvyšování kvality školy obecně i konkrétně zkvalitňování učení, nástroj k zjednodušení koordinace na škole, prostředek k zjištění nedostatků a k jejich následnému odstranění, nástroj k poučení se z chyb, prostředek k odhalení i eliminaci toho negativního ze školního života.
Laicky: Jako nástroj, kterým mohu zjistit aktuální informace o stavu školy a tím získat podklady pro plánování a realizaci dalšího rozvoje školy. Poznatky pak použít k tomu, abychom se ve škole cítili lépe, aby se zlepšil vztah vedení x pedagog, pedagog x žák.
Naši studenti dostali možnost se anonymně vyjádřit ke svému učiteli v rámci autoevaluace formou anonymní dotazníkové akce. Někteří se daného úkolu zhostili odpovědně, s kritičností mladého člověka. Jejich názoru si velmi vážím, respektuji ho a využiji ho, jakož i kolegové, v sebereflexi. Někteří, bylo to pár jedinců, však tíhu odpovědnosti nezvládli, vyžívali se v osobních útocích a vulgaritách. Moc bych si přál, aby se nad svým konáním, když už nic jiného, zamysleli, a hlavně si z toho vzali ponaučení pro příště. Neboť platí – homo sapiens = tvor přemýšlivý a moudrý.
Demokracie a svoboda jsou dnes dva exponované pojmy. Souvisí se vztahem jednotlivce a okolí. Dříve nás učili, že svoboda je poznaná a respektovaná nutnost a že demokracie není anarchie. To by určitě mělo platit i dnes a já bych ještě k tomu dodal a podtrhl, že oba pojmy mají být naplňovány v úzké vazbě s odpovědností.
Ing. Karel Hladík, ZŘ